Dziś jest poniedziałek, 25 listopada 2024 r.
Imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa
Pogoda: 2°C, lekki deszcz więcej →

Gminny Zarząd Oświaty informauje:

Od 1 lipca 2014 roku obowiązują nowe przepisy zawarte w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).

Rozporządzenie to reguluje zasady przyznawania dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników dla pracodawców, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego. Dofinansowanie, o którym mowa wyżej, stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w nowym rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r.  w sprawie stosowania art. 107 i 1088 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej  do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).

Od dnia 15 listopada 2014r. w wyniku zmiany rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, zmienia się formularz  informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis składany przez pracodawcę jako załącznik do wniosku o przyznanie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika.

Nowe rozporządzenie Komisji (UE) wprowadziło pewne zmiany zasad udzielania pomocy de minimis, które różnią się od dotychczas stosowanych rozwiązań tj.:

  1. brak konieczności badania sytuacji ekonomicznej przedsiębiorcy- co oznacza, iż nawet przedsiębiorca będący w trudnej sytuacji ekonomicznej może skorzystać z pomocy de minimis,
  2. wprowadzenie obowiązku weryfikacji powiązań istniejących pomiędzy przedsiębiorstwem ubiegającym się o pomoc de minimis a innymi jednostkami gospodarczymi w celu stwierdzenia, czy nie tworzą one jednego organizmu gospodarczego,
  3. zwiększenie pułapu pomocy dla sektora drogowego ze 100 do 200 tyś. EUR,

Bez zmian pozostają wymagania wobec wnioskodawców wynikające z art. 37 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 roku Nr 59, poz. 404 z późn. zm.) tj, że podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.


Uwaga!

Ponadto informujemy, że podmioty, które w dniu złożenia wniosku o udzielenie dofinansowania nie prowadzą już działalności gospodarczej (zaprzestały jej prowadzenia w czasie szkolenia lub po jego zakończeniu) również mogą otrzymać środki na podstawie art. 70b ustawy o systemie oświaty, o ile spełniły wszystkie warunki określone w tej ustawie. Podmiot taki nie podlega przepisom ustawy o pomocy publicznej (gdyż nie jest przedsiębiorcą), więc dofinansowanie może zostać mu udzielone bez zastosowania ograniczeń wynikających z przepisów o pomocy de minimis, dlatego też do wniosku o dofinansowanie nie należy dołączać:

- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanej w roku, w którym pracodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

- formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,

- oświadczenia o powiązanych jednostkach gospodarczych,

- oświadczenia o kumulacji pomocy przy połączeniach, przejęciach i podziałach przedsiębiorstw.


W przypadku składania wniosku o dofinansowanie kosztów kształcenia dla kilku młodocianych pracowników przez jednego pracodawcę na każdego młodocianego pracownika należy złożyć odrębny wniosek z kompletem załączników.


Informacji i wyjaśnień w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników udziela pracownik Gminnego Zarządu Oświaty, pokój nr 3, telefon: 33 867 68 09 wew. 22.


Adres do korespondencji:
Gminny Zarząd Oświaty Radziechowy-Wieprz,
ul. Św. Marcina 1301,
34-381 Radziechowy

Pliki do pobrania

Kategorie spraw urzędowych