Dziś jest czwartek, 4 lipca 2024 r.
Imieniny: Aureli, Malwiny, Zygfryda
Pogoda: 2°C, lekki deszcz więcej →

IX Ogólnopolski Konkurs Historyczny na Apel Poległych

IX Ogólnopolski  Konkurs Historyczny na Apel Poległych

IX Ogólnopolski  Konkurs Historyczny na Apel Poległych

,,Naród, który nie pamięta swojej historii

nie wart jest przeżycia”

Jan Paweł II

 

HONOROWY PATRONAT NAD KONKURSEM OBJĘLI:

 

  1. Ks. Biskup Roman Pindel – Ordynariusz Diecezji Bielsko – Żywieckiej
  2. Andrzej Kalata – Starosta Powiatu Żywieckiego
  3. Wanda Sadlik - Prezes Stowarzyszenia Rodzin Katyńskich w Bielsku-Białej
  4. Ks. Prałat Stanisław Bogacz - Dziekan Dekanatu Radziechowskiego
  5. Ks. Kanonik Ryszard Kubasiak – Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Marcina w Radziechowach
  6. Przemysław Kubaszek – Prezes BS Radziechowy – Wieprz
  7. Maciej Mika - Wójt Gminy Radziechowy – Wieprz
  8. Piotr Piela – Przewodniczący Rady Gminy Radziechowy – Wieprz
  9. Tygodniki   Źródło” ,,Niedziela’ ,,Gość Niedzielny”

 

Organizatorem konkursu jest:

Stowarzyszenie Dzieci Serc www.dzieciserc.org

 

IX Konkurs na Apel Poległych jest hołdem złożonym Wielkim Polakom, którzy oddali swe życie w obronie Ojczyzny lub poza jej granicami, walcząc w obronie słusznej sprawy.

Wartość narodu mierzy się m.in. pamięcią o bohaterskich czynach przodków

 

            Celem Konkursu jest kształtowanie świadomości i patriotycznych postaw młodego pokolenia przez upowszechnianie wiedzy o historii Narodu Polskiego na przestrzeni dziejów oraz odnajdywanie ludzi, którzy w imię miłości oddali życie za innych, może mieszkali blisko nas, a obecnie pamięć o nich ulega zapomnieniu.

 

RADA KONKURSU

 

            Ustanawia regulamin konkursu, powołuje Jury ( w skład, którego mogą wchodzić członkowie Rady, a także ustala regulamin jego pracy).

Członkowie Rady:

Dr Przemysław Dyrlaga – nauczyciel  historii w Gimnazjum nr 2 w Wieprzu

Ks. Krzysztof Ciurla – wolontariusz Stowarzyszenia Dzieci Serc

Mgr Agnieszka Feder – wolontariusz  Stowarzyszenia Dzieci Serc – Sekretarz Rady

Mgr Jadwiga Klimonda – prezes SDS

 www.golgota-beskidow.pl  www.dziecezja.bielsko.pl

 

REGULAMIN KONKURSU

 

   &1

Temat :,,Apel Poległych:

 Polskie Termopile na przestrzeni wieków

odczytany na Zaduszkach Narodowych w Gminie Radziechowy – Wieprz

dnia 3 października 2015 r.”

&2

         Adresat: Konkurs kierowany jest do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych - publicznych, społecz­nych i prywatnych

&3

         Termin:  Prace należy nadsyłać do 29 kwietnia 2015 - rocznica ,,Cudu w Dachau (decyduje data stempla pocztowego), pod adresem: Dzieci Serc ul. Abramska 2 34 – 381 Radziechowy z dopiskiem ,,Apel Poległych”- konkurs. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 15 maja 2015, po czym niezwłocznie nastąpi publiczne ogłoszenie wyników i rozdanie nagród. Treść wyłonionego w Konkursie ,,Apelu Poległych” zostanie odczytana w dniu 3.10.2015 r. podczas Zaduszek Narodowych w Radziechowach, na górze Matysce.

&4

Zasady przygotowania pracy:

  1. Praca może być przygotowana przez uczniów indywidualnie lub grupowo (do 5 osób włącznie), pod opieką nauczyciela lub innej dorosłej osoby, jak również bez takiej opieki; przy wsparciu szkół, drużyn harcerskich, klubów, domów kultury, świetlic, parafii i innych instytucji pracujących z młodzieżą, a także rodziny.
  2. Prace należy przesłać w dwóch egzemplarzach, podpisanych w sposób jednoznacznie identyfikujący auto­ra/autorów oraz jego/ich dane adresowe.
  3. Do pracy powinna być trwale dołączona czytelnie i dokładnie wypełniona METRYCZKA PRACY, której formularz podany jest w załączniku.
  4. Nadesłane prace nie mogą być wcześniej nagrodzone w innych konkursach.

&5

Nagrody  

  1. Jury przyzna uczniom nagrody i wyróżnienia (rzeczowe lub książkowe) indywidualne oraz zespołowe, a nauczycielom nagrody i wyróżnienia (rzeczowe, książkowe lub honorowe – dyplomy).
  2. Zwycięzca konkursu wraz z opiekunem zostanie zaproszony 3.10.2015 r. na Zaduszki Narodowe do Radziechów, podczas których będzie odczytany Apel Poległych wyłoniony w Konkursie.
  3. Decyzja Jury, co do podziału i formy nagród będzie nieodwołalna (nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu) i zostanie przedstawiona w formie publicznie ogłoszonego komunikatu.

     &6

Przeznaczenie prac:

  • Nadesłane prace nie będą zwracane autorom; po ocenie przez Jury, zostaną skatalogowane i zarchiwizowane w Stowarzyszeniu Dzieci Serc - gdzie stworzą odrębną kolekcję. Prace mogą być udostępniane wszystkim zaintereso­wanym na powszechnie obowiązujących zasadach archiwalnych.
  • Prace, ich fragmenty lub streszczenia mogą być publikowane, przedstawiane lub wymieniane przez Organizatorów w specjalnej publikacji, ewentualnie     w czasopismach ogólnokrajowych i lokalnych oraz w internecie, radiu, telewizji. We wszystkich przypadkach autorzy zachowują swoje prawa, również prawo do samodzielnej publikacji pracy

&7

Kryteria oceny Apelu Poległych:

  • W ramach konkursu uczniowie przygotowują w formie pisemnej krótką, nie dłuższą niż dwie strony formatu A4, pracę pisemną - apel poległych – na podany temat.
  • Ocenie będzie podlegać w systemie punktowym (w sumie można zdobyć 40 pkt.):
    1. zgodność pracy z tematem (0-5 pkt.; każdy błąd rzeczowy powoduje odjęcie
      1 pkt., 4 błędy i więcej – 0 pkt.);
    2. logika wywodu i spójność wypowiedzi (0-5 pkt.);
    3. kompozycja (0-5 pkt.);
    4. słownictwo i trafne użycie stylistycznych środków perswazji (5 pkt.)
    5. styl (0-5 pkt.; za każdy błąd odejmujemy 0,5 pkt.);
    6. poprawność językowo-gramatyczna (0-5 pkt.; za każdy błąd odejmujemy 0,5 pkt.);
    7. ortografia i interpunkcja, przenoszenie wyrazów (0-2 pkt.; gdy 1-3 błędów – za każdy odejmuje się – 0,5 pkt, 4 błędy i więcej – 0 pkt.);
    8. samodzielność i szczególne właściwości pracy – oryginalność, śmiałość ujęcia, itp. (0-5 pkt.);
    9. estetyka pracy (0-3 pkt.).

Uwagi:

            Przystępując do Konkursu spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie o sens tej pracy, przed jej rozpoczęciem, a także po jej zakończeniu. Odpowiedź może będzie ważniejsza niż nagroda, którą możesz otrzymać.

 

            By uniknąć błędów w pisaniu pracy najpierw należy zapoznać się, w jaki sposób pisze się treść Apelu Poległych.

Jeśli niewyraźnie wypełnisz metryczkę pracy, nie podasz właściwego adresu — może okazać się, że nie dostaniesz zawiadomienia o nagrodzie lub dostaniesz dyplom z błędem        w nazwisku. Tel. Kontaktowy: 501 355 794

www.golgota-beskidow.pl    email: golgotabeskidow@o2.pl

www.dzieciserc.org             email: dzieciserc@o2.pl

 

 

METRYCZKA     PRACY

 

Może być kopiowana lub przepisywana w formacie A4;. Prosimy wypełniać czytelnie dużymi drukowanymi literami i załączyć do treści konkursu jako strona I

Tytuł  konkursu:

 

Imię i nazwisko/nazwiska, numer klasy oraz wiek autora/autorów w wypadku prac zespołowych — podkreślić nazwisko osoby reprezentującej grupę w kontaktach z organizatorami konkursu

 

Dokładny adres domowy autora/autorów z kodem i nazwą województwa

 

 

Telefon autora/autorów z numerem kierunkowym, telefon komórkowy oraz e-mail

 

 

Pełna nazwa (z imieniem patrona) i dokładny adres szkoły lub innej instytucji, która sprawowała opiekę; w wypadku

Zespołu Szkół — szczegółowa nazwa lub rodzaj szkoły autora

 

 

 

Telefon szkoły (z numerem kierunkowym) i e-mail

 

 

Imię i nazwisko opiekuna pracy (jeśli był), jego funkcja wobec autora (np. nauczyciel historii, drużynowy, ojciec/matka itp.)

 

Adres i telefon z numerem kierunkowym opiekuna pracy (chętnie domowy, komórka) oraz e-mail

 

 

Na czym polegała opieka

 

 

 

 

Polityka prywatności konkursu:

    Organizatorzy informują, że wszelkie dane osobowe oraz dane tele-adresowe uzyskiwane w trakcie  konkursu, będą wykorzystywane wyłącznie w celach konkursowych i nie będą sprzedawane lub udostępniane żadnym innym podmiotom lub osobom fizycznym.

Kategorie spraw urzędowych