Dziś jest czwartek, 28 listopada 2024 r.
Imieniny: Jakuba, Stefana, Romy
Pogoda: 2°C, lekki deszcz więcej →

Konkurs historyczny NA APEL POLEGŁYCH

,,Naród, który nie pamięta swojej historii nie wart jest przeżycia”
Jan Paweł II

 

HONOROWY PATRONAT NAD KONKURSEM OBJĘLI:

  1. Ks. Biskup Roman Pindel – Ordynariusz Diecezji Bielsko – Żywieckiej
  2. Stanisław Faber – Śląski Kurator Oświaty
  3. Wanda Sadlik - Prezes Stowarzyszenia Rodzin Katyńskich w Bielsku-Białej
  4. Andrzej Biegun – Przewodniczący NSZZ "Solidarność" Browar Żywiec
  5. Ks. Prałat Stanisław Bogacz - Dziekan Dekanatu Radziechowskiego
  6. Ks. Kanonik Ryszard Kubasiak – Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Marcina w Radziechowach
  7. Grzegorz Figura - Wójt Gminy Radziechowy – Wieprz
  8. Piotr Tyrlik – Wójt Gminy Węgierska Górka
  9. Tygodniki: "Źródło", "Niedziela" i "Gość Niedzielny"

 

 

Organizatorem konkursu jest: Stowarzyszenie Dzieci Serc www.dzieciserc.org

 

VIII Konkurs na Apel Poległych jest hołdem złożonym Wielkim Polakom, którzy oddali swe życie w obronie Ojczyzny lub poza jej granicami, walcząc w obronie słusznej sprawy.

Wartość narodu mierzy się m.in. pamięcią o bohaterskich czynach przodków.

 

Celem Konkursu jest kształtowanie świadomości i patriotycznych postaw młodego pokolenia przez upowszechnianie wiedzy o historii Narodu Polskiego na przestrzeni dziejów oraz odnajdywanie ludzi, którzy w imię miłości oddali życie za innych, może mieszkali blisko nas, a obecnie pamięć o nich ulega zapomnieniu.

 

RADA KONKURSU

Ustanawia regulamin konkursu, powołuje Jury (w skład, którego mogą wchodzić członkowie Rady, a także ustala regulamin jego pracy).

Członkowie Rady:

Dr Przemysław Dyrlaga – nauczyciel  historii w Gimnazjum nr 2 w Wieprzu

Ks. Krzysztof Ciurla – wolontariusz Stowarzyszenia Dzieci Serc

Mgr Agnieszka Ferer – wolontariusz  Stowarzyszenia Dzieci Serc – Sekretarz Rady

Mgr Jadwiga Klimonda – prezes SDS

Patronat medialny: "Źródło", "Niedziela"

 

 

REGULAMIN KONKURSU

&1

Temat:

100 rocznica wybuchu I wojny światowej i wymarsz I Kompanii Kadrowej z krakowskich Oleandrów

70 rocznica akcji ,,Burza” - w tym operacji ,,Ostra Brama”

70 rocznica ludobójstwa Polaków w Małopolsce Wschodniej

 i na Lubelszczyźnie  

70 rocznica ludobójstwa w Piaśnicy – w tym miejsce  kaźni ludzi chorych psychicznie

odczytany na Zaduszkach Narodowych w Gminie Radziechowy - Wieprz dnia 4 października 2014 r.

&2

Adresat:

Konkurs kierowany jest do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych - publicznych, społecz­nych i prywatnych

&3

Termin:  

Prace należy nadsyłać do 29 kwietnia 2014 - rocznica ,,Cudu w Dachau (decyduje data stempla pocztowego), pod adresem: Dzieci Serc ul. Abramska 2 34 – 381 Radziechowy z dopiskiem ,,Apel Poległych”- konkurs. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 15 maja 2014, po czym niezwłocznie nastąpi publiczne ogłoszenie wyników i rozdanie nagród. Treść wyłonionego w Konkursie ,,Apelu Poległych” zostanie odczytana w dniu 4.10.2014 r. podczas Zaduszek Narodowych w Radziechowach, na górze Matysce.

&4

Zasady przygotowania pracy:

  1. Praca może być przygotowana przez uczniów indywidualnie lub grupowo (do 5 osób włącznie), pod opieką nauczyciela lub innej dorosłej osoby, jak również bez takiej opieki; przy wsparciu szkół, drużyn harcerskich, klubów, domów kultury, świetlic, parafii i innych instytucji pracujących z młodzieżą, a także rodziny.
  2. Prace należy przesłać w dwóch egzemplarzach, podpisanych w sposób jednoznacznie identyfikujący auto­ra/autorów oraz jego/ich dane adresowe.
  3. Do pracy powinna być trwale dołączona czytelnie i dokładnie wypełniona METRYCZKA PRACY, której formularz podany jest w załączniku.
  4. Nadesłane prace nie mogą być wcześniej nagrodzone w innych konkursach.

&5

Nagrody  

  1. Jury przyzna uczniom nagrody i wyróżnienia (rzeczowe lub książkowe) indywidualne oraz zespołowe, a nauczycielom nagrody i wyróżnienia (rzeczowe, książkowe lub honorowe – dyplomy).
  2. Zwycięzca konkursu wraz z opiekunem zostanie zaproszony 4.10.2014 r. na Zaduszki Narodowe do Radziechów, podczas których będzie odczytany Apel Poległych wyłoniony w Konkursie.
  3. Decyzja Jury, co do podziału i formy nagród będzie nieodwołalna (nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu) i zostanie przedstawiona w formie publicznie ogłoszonego komunikatu.

&6

Przeznaczenie prac:

  • Nadesłane prace nie będą zwracane autorom; po ocenie przez Jury, zostaną skatalogowane i zarchiwizowane w Stowarzyszeniu Dzieci Serc - gdzie stworzą odrębną kolekcję. Prace mogą być udostępniane wszystkim zaintereso­wanym na powszechnie obowiązujących zasadach archiwalnych.
  • Prace, ich fragmenty lub streszczenia mogą być publikowane, przedstawiane lub wymieniane przez Organizatorów w specjalnej publikacji, ewentualnie w czasopismach ogólnokrajowych i lokalnych oraz w internecie, radiu, telewizji. We wszystkich przypadkach autorzy zachowują swoje prawa, również prawo do samodzielnej publikacji pracy

&7

Kryteria oceny Apelu Poległych:

  • W ramach konkursu uczniowie przygotowują w formie pisemnej krótką, nie dłuższą niż dwie strony formatu A4, pracę pisemną - apel poległych – na podany temat.
  • Ocenie będzie podlegać w systemie punktowym (w sumie można zdobyć 40 pkt.):
    1. zgodność pracy z tematem (0-5 pkt.; każdy błąd rzeczowy powoduje odjęcie
      1 pkt., 4 błędy i więcej – 0 pkt.);
    2. logika wywodu i spójność wypowiedzi (0-5 pkt.);
    3. kompozycja (0-5 pkt.);
    4. słownictwo i trafne użycie stylistycznych środków perswazji (5 pkt.)
    5. styl (0-5 pkt.; za każdy błąd odejmujemy 0,5 pkt.);
    6. poprawność językowo-gramatyczna (0-5 pkt.; za każdy błąd odejmujemy 0,5 pkt.);
    7. ortografia i interpunkcja, przenoszenie wyrazów (0-2 pkt.; gdy 1-3 błędów – za każdy odejmuje się – 0,5 pkt, 4 błędy i więcej – 0 pkt.);
    8. samodzielność i szczególne właściwości pracy – oryginalność, śmiałość ujęcia, itp. (0-5 pkt.);
    9. estetyka pracy (0-3 pkt.).

Uwagi:

Przystępując do Konkursu spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie o sens tej pracy, przed jej rozpoczęciem, a także po jej zakończeniu. Odpowiedź może będzie ważniejsza niż nagroda, którą możesz otrzymać.

 

By uniknąć błędów w pisaniu pracy najpierw należy zapoznać się, w jaki sposób pisze się treść Apelu Poległych.

Jeśli niewyraźnie wypełnisz metryczkę pracy, nie podasz właściwego adresu - może okazać się, że nie dostaniesz zawiadomienia o nagrodzie lub dostaniesz dyplom z błędem w nazwisku.
Tel. Kontaktowy: 501 355 794

www.golgota-beskidow.pl    email: golgotabeskidow@o2.pl

www.dzieciserc.org            email: dzieciserc@o2.pl

 

METRYCZKA PRACY

Może być kopiowana lub przepisywana w formacie A4. Prosimy wypełniać czytelnie dużymi drukowanymi literami i załączyć do treści konkursu jako strona 1.

 

Tytuł  konkursu:

 

 

Imię i nazwisko/nazwiska, numer klasy oraz wiek autora/autorów w wypadku prac zespołowych — podkreślić nazwisko osoby reprezentującej grupę w kontaktach z organizatorami konkursu

 

Dokładny adres domowy autora/autorów z kodem i nazwą województwa

 

 

Telefon autora/autorów z numerem kierunkowym, telefon komórkowy oraz e-mail

 

Pełna nazwa (z imieniem patrona) i dokładny adres szkoły lub innej instytucji, która sprawowała opiekę; w wypadku Zespołu Szkół — szczegółowa nazwa lub rodzaj szkoły autora

 

 

Telefon szkoły (z numerem kierunkowym) i e-mail

 

 

Imię i nazwisko opiekuna pracy (jeśli był), jego funkcja wobec autora (np. nauczyciel historii, drużynowy, ojciec/matka itp.)

 

Adres i telefon z numerem kierunkowym opiekuna pracy (chętnie domowy, komórka) oraz e-mail

 

 

Na czym polegała opieka

 

 

 

Polityka prywatności konkursu:

Organizatorzy informują, że wszelkie dane osobowe oraz dane tele-adresowe uzyskiwane w trakcie  konkursu, będą wykorzystywane wyłącznie w celach konkursowych i nie będą sprzedawane lub udostępniane żadnym innym podmiotom lub osobom fizycznym.

Pliki do pobrania

Kategorie spraw urzędowych