Szanowni Mieszkańcy Powiatu Żywieckiego
W ostatnich miesiącach br. nasiliła się ilość skarg Mieszkańców Powiatu Żywieckiego na firmy oferujące różnego rodzaju usługi, w szczególności telekomunikacyjne lub w zakresie sprzedaży energii elektrycznej. Przedstawiciele tych firm, dzwoniąc do nas lub odwiedzając często późnym popołudniem bądź wieczorem nasze domy i mieszkania, oferują nam różnego rodzaju usługi zachęcając tym samym do podpisania stosownych dokumentów. Dlatego ważne jest, abyśmy sprawdzili wiarygodność tych osób.
- Upewnijmy się, z kim podpisujemy umowę. W tym celu wylegitymujmy i sprawdźmy, czy osoba podająca się za przedstawiciela danej firmy w rzeczywistości nim jest.
- Pamiętajmy, że zanim podpiszemy umowę, mamy prawo ją dokładnie przeczytać.
W przypadku wątpliwości, co do warunków przedstawionej oferty, nie musimy jej podpisywać w danej chwili. - Kiedy już podpiszemy umowę, pamiętajmy, aby jeden egzemplarz umowy wraz z załącznikami pozostał u nas, tak aby w domu na spokojnie jeszcze raz przeanalizować treść podpisanych dokumentów.
- W przypadku umów zawieranych na odległość (np. przez Internet) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. w domu) mamy 10 dni na odstąpienie od umowy poprzez wysłanie na adres przedsiębiorcy pisemnego oświadczenia.
Każdy konsument powinien zachować szczególną ostrożność przy zawieraniu umowy podczas wizyty przedstawiciela handlowego. Szczególnie w sytuacji, gdy nie wnioskowaliśmy wcześniej o zmianę dostawcy usług, a wizyta przedstawiciela handlowego w domu jest zaskoczeniem, powinniśmy zachować daleko idącą czujność i ostrożność przy podpisywaniu jakichkolwiek umów.