Dziś jest piątek, 22 listopada 2024 r.
Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka
Pogoda: 2°C, lekki deszcz więcej →

Realizacja projektu „Connecting Pupils to the European Space” – Zespół Szkół w Wieprzu

Realizacja projektu „Connecting Pupils to the European Space” – Zespół Szkół w Wieprzu

„Connecting Pupils to the European Space”- to projekt  realizowany w latach 2014-2017,  przez Zespół Szkół w Wieprzu, w ramach programu Erasmus+  i właśnie powoli dobiega końca. Projekt ten miał na celu, przede wszystkim, przybliżenie całej społeczności szkolnej    a także lokalnej wiedzy o krajach biorących udział w projekcie. Koordynatorem  projektu była szkoła z Anglii, a pozostałe kraje, które brały udział to: Hiszpania, Rumunia, Turcja, Grecja, Chorwacja i oczywiście Polska. Przedstawiciele zespołów projektowych spotykali się trzy razy w roku i omawiali postępy w realizacji przydzielonych im wcześniej zadań.  

W roku szkolnym 2014/2015 spotkania odbyły się w Anglii, (Great Malvern), Turcji (Kűtahya) i Hiszpanii (La Linea). W roku szkolnym 2015/2016  - w Rumunii (Iasi), Grecji (Ateny)  i w Polsce (Wieprz). W ostatnim roku szkolnym 2016/2017  -  w Chorwacji (Gradač), Hiszpanii (Barcelona) i ponownie w angielskim miasteczku Great Malvern – tu pod koniec czerwca odbyło się ostatnie spotkanie, na którym podsumowano i szczegółowo omówiono wszystkie cele i rezultaty projektu. 

Polskim koordynatorem była mgr Kamila Kowalska – nauczycielka języka niemieckiego i angielskiego w Zespole Szkół w Wieprzu. Pani Kowalska podkreśla, że realizując projekt  „Connecting Pupils to the European Space”  placówka w Wieprzu ściśle współpracowała z urzędem Gminy Radziechowy – Wieprz oraz z Referatem Oświaty. Zapewnia również, że przyniósł on wiele korzyści nie tylko uczniom, ale także całej społeczności szkolnej i lokalnej. Umożliwił, nauczycielom wizytującym poszczególne szkoły, poszerzenie wiedzy na temat innych europejskich systemów edukacyjnych, a także pozwolił na wymianę doświadczeń  i wykorzystanie zdobytej wiedzy  w tworzeniu oraz realizacji programów nauczania. Dyrektorom placówek partnerskich dał okazję na wymianę doświadczeń i wykorzystanie zdobytej wiedzy w zarządzaniu swoimi placówkami. Nie można zapominać także o podniesieniu kompetencji językowych uczniów i pracowników szkoły w zakresie języka angielskiego, podwyższeniu sprawności w posługiwaniu się technologiami ICT oraz o wzroście poczucia tożsamości europejskiej wśród całej społeczności.

       Jednym z najciekawszych rezultatów projektu jest profesjonalna strona internetowa http://www.erasmusproject.co.uk/, na której można zobaczyć interesujące  materiały opracowane przez zespoły projektowe poszczególnych państw. Na ww. stronie zamieszczone zostały teksty w języku angielskim (język przewodni projektu), podzielono je  na sześć tematów: uczeń i jego rodzina, nasz region, nasz kraj, święta i uroczystości, znani ludzie, tradycyjne potrawy. Poza tekstami są tam piękne kolorowe zdjęcia i ciekawe filmy, można posłuchać tradycyjnych pieśni, obejrzeć, jak wygląda codzienne życie mieszkańców, zobaczyć najciekawsze zakątki, najpopularniejsze potrawy danego kraju itp.. Każdy, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o projekcie „Connecting Pupils to the European Space”, powinien koniecznie zajrzeć na tę stronę.

(K.Kowalska)

Kategorie spraw urzędowych