Dziś jest sobota, 21 grudnia 2024 r.
Imieniny: Honoraty, Seweryny, Tomasza
Pogoda: 2°C, lekki deszcz więcej →

Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL

Osoba prowadząca sprawę

Gabriela Gwizdoń

Jednostka odpowiedzialna

Ewidencja Ludności:
Pokój nr 20 (III piętro)
Telefon: 33 860 15 70

Wymagane dokumenty

- aktualny dokument tożsamości
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika
- potwierdzenie uiszczenia opłaty

Opłaty

- 17,00 zł - w przypadku wydania zaświadczenia, które nie jest zwolnione z opłaty
- 17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa

Miejsce złożenia wniosku

Urząd Gminy Radziechowy-Wieprz - pokój nr 20 (III piętro)

Termin rozpatrzenia wniosku

- zgodnie z KPA: do 7 dni
- w przypadkach spełnienia wszystkich wymogów ustawowych zaświadczenia wydawane od ręki

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Art. 217 KPA
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Brak

Opis szczegółowy

Zaświadczenia  z rejestru mieszkańców udostępnia organ gminy, który prowadzi taki rejestr na wniosek osoby zainteresowanej, złożony w formie papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Natomiast zaświadczenie z Rejestru Pesel  może udostępnić  dowolny organ gminy.

Pliki do pobrania

Kategorie spraw urzędowych