Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
Osoba prowadząca sprawę
Gabriela Gwizdoń
Jednostka odpowiedzialna
Ewidencja Ludności:
Pokój nr 20 (III piętro)
Telefon: 33 860 15 70
Pokój nr 20 (III piętro)
Telefon: 33 860 15 70
Wymagane dokumenty
- aktualny dokument tożsamości
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika
- potwierdzenie uiszczenia opłaty
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika
- potwierdzenie uiszczenia opłaty
Opłaty
- 17,00 zł - w przypadku wydania zaświadczenia, które nie jest zwolnione z opłaty
- 17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa
- 17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa
Miejsce złożenia wniosku
Urząd Gminy Radziechowy-Wieprz - pokój nr 20 (III piętro)
Termin rozpatrzenia wniosku
- zgodnie z KPA: do 7 dni
- w przypadkach spełnienia wszystkich wymogów ustawowych zaświadczenia wydawane od ręki
- w przypadkach spełnienia wszystkich wymogów ustawowych zaświadczenia wydawane od ręki
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Art. 217 KPA
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Art. 217 KPA
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak
Opis szczegółowy
Zaświadczenia z rejestru mieszkańców udostępnia organ gminy, który prowadzi taki rejestr na wniosek osoby zainteresowanej, złożony w formie papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Natomiast zaświadczenie z Rejestru Pesel może udostępnić dowolny organ gminy.